سنسور مونوکسید کربن در آیفون و اپل واچ

خانه » بلاگ » سنسور مونوکسید کربن در آیفون و اپل واچ
مشخصات اصلی

خبر جدید اپل در مورد سنسور مونوکسید کربن

خبر جدید اپل در مورد سنسور مونوکسید کربن

سنسور مونوکسید کربن حسگری است که امکان بررسی و تشخیص گاز مونوکسید کربن را دارد. این گاز که سمی و کشنده است بی‌رنگ و بی‌بوست و سالانه بسیاری از افراد به دلیل عدم تشخیص به‌موقع نشت آن دچار حادثه می‌شوند. در سال‌های اخیر این حسگرها در بسیاری از ساختمان‌های تجاری و اداری و گاهی در خانه‌ها نصب شده است.

اپل در سال 2018 اعلام کرد که قصد دارد سنسورهای جدیدی را روی گوشی و ساعت خود نصب کند. این سنسورها با هدف حفظ سلامتی و امنیت جان کاربران اپل قرار است بر روی گوشی اپل و اپل واچ نصب شوند. ایده از آنجایی شکل گرفت که اپل احساس می‌کند تنها چیزی که همیشه همراه کاربران است گوشی و ساعت هوشمند اپل است. بنابراین اگر این گوشی و ساعت بتوانند اطلاعات خطر را شناسایی کنند و آن را به موقع اطلاع دهند احتمالا سلامتی افراد بسیار بهتر و بیشتر حفظ خواهد شد.

اگرچه این موضوع تا امروز در حد یک ایده باقی مانده است اما حضور سنسورهای متنوع که در چند سال اخیر به گوشی و ساعت هوشمند اپل اضافه شده‌اند نشان می‌دهد که بعید نیست در آینده‌ای نزدیک سنسور مونوکسید کربن هم به اکو سیستم اپل اضافه شود.

سنسورهای پیشنهادی اپل نه تنها توان شناسایی گاز مونوکسید کربن را دارند بلکه می‌توانند گازهای سمی دیگری را هم تشخیص دهند. این گازها عبارتند از:

  • نیتروژن دی اکسید
  • نیتروژن مونوکسید
  • سولفور دی اکسید
  • متان
  • ترکیبات آلی فرار

واقعیت چیست؟

 

سنسور مونوکسید کربن اپل یکی از مشکلات اساسی قرارگیری سنسور مونوکسید کربن در گوشی‌های اپل و ساعت هوشمند اپل این است که اگر از این سنسورها استفاده شود امکان ضد آب بودن گوشی و ساعت از بین خواهد رفت. در واقع این دو ویژگی با هم و در کنار هم قرار نمی‌گیرند.

برای آشنایی بیشتر با شرایط نشت گاز مونوکسید کربن می‌توانید فیلم آشنایی با سنسور مونوکسید کربن رو ببینید.

سنسور مونوکسید کربن روی گوشی

وجود سنسور مونوکسید کربن روی گوشی شاید تجربه جذابی باشد ولی به نظر می‌رسد تا عملی شدن این ایده فاصله زیادی وجود دارد. سنسور مونوکسید کربن در حال حاضر بیشتر در ساختمان‌ها نصب می‌شود و کمتر کسی حاضر است عدد بیشتری را برای همراه داشتن سنسور مونوکسید کربن با خود پرداخت کند. در واقع می‌توان گفت هنوز فرهنگ استفاده از این سنسور در همه خانه‌ها همه‌گیر نشده است چه رسد به اینکه سنسور روی گوشی تلفن همراه یا ساعت هوشمند قرار گیرد. در واقع این مسأله همچنان در حد ایده باقی مانده و معلوم نیست چه زمانی اپل این ایده را اجرایی کند.

راهنمای خرید سنسور مونوکسید کربن

اگر شما هم به دنبال خرید سنسور مونوکسید کربن هستید می‌توانید مقالات سنس ایران را مطالعه کنید. پیشنهاد ما مطالعه مقاله سنسور مونوکسید کربن چیست و قیمت سنسور مونوکسید کربن است. همچنین شما می‌توانید با تماس با کارشناسان ما و ارتباط مستقیم با آن‌ها اطلاعات دقیق‌تری در مورد خرید سنسور مونوکسید کربن بدست آورید. در انتها اگر به دنبال بهترین سنسور مونوکسید کربن هستید می‌توانید مطلب ما در این زمینه را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه‌های اجتماعی ما

راه‌های دسترسی به مجموعه ما در شبکه‌های اجتماعی